گران ترین جواهرات دنیا

 

وقتی صحبت از گران ترین جواهرات دنیا به میان می آید دو نکته سریعا به ذهنمان خطور می کند یکی الماس و دیگری طلا. حال چرا بدون اینکه تحقیقی در این باره کرده باشیم بشکل ناخودآگاه این دو ماده از طبیعت به ذهن ما می آید دلیل آن کمیاب بودن و نایاب بودن آن است.


الماس و طلا دو کانی نایاب که یکی از دسته سنگها و دیگری از دسته فلزها می باشد در طبیعت یافت شده است. البته این مطلب ناگفته نماند که در این کمیابی زیبایی منحصر به فردی نیز نهفته است. سنگ الماس که گونه های مختلف با رنگهای مختلف دارد با درخششی که دارد آنچنان چشم را می نوازد که هر کسی با دیدن آن آرزوی مالکیت این جواهرات را در خود می پروراند.


البته ناگفته پیداست که گران ترین جواهرات دنیا در دست ثروتمندترین انسانهای دنیا است که خاندانهای سطنتی یکی از بزرگترین گروههای ثروتمند در دنیا هستند که گرانترین جواهرات دنیا را از آن خود کرده اند.


هرچه اندازه الماس بزرگ تر و رنگ آن شفاف تر باشد گران تر بوده و همیشه از طلا بعنوان پایه نگهدارنده پلاک و مدال الماس و یا زنجیر برای آویزان کردن و یا حلقه ای برای نگین انگشتر از آن استفاده می شود.


قیمت الماس صرفنظر از اندازه به رنگهای زیبا و چشم نواز آن نیز بستگی دارد. بطور مثال گران ترین رنگ الماس، الماس قرمز و بعد از آن الماس با رنگ آبی یا همان یاقوت کبود و بعد از آن الماس صورتی و پس از آن الماس زرد و الماس سبز است. رنگهای دیگر الماس در درجه قیمت بعدی قرار دارد.


از اندازه و رنگ الماس که بگذریم گران ترین جواهر دنیا گردنبندی با نگین الماس بنام الماس امید که به رنگ آبی یا همان یاقوت کبود می باشد که وزن آن حدود 45 قیراط می باشد که عکس آن را در زیر مشاهده می کنید.

 

پس از آن رکورد دار گران ترین جواهر دنیا گردنبند الماس بنام میراثی میان شکوفه ها است که توسط جواهر ساز چینی درست شده که از 11551 قطعه الماس ساخته شده و در کل الماس هایی به وزن 383 قیراط در آن استفاده شده است که بزرگترین قطعه الماس بکار رفته در آن دارای وزن 104 قیراط می باشد.

 

سومین الماس گران قیمت دنیا گردنبندی بنام الماس ستاره هزاره می باشد که وزنی به اندازه 203 قیراط دارد و حدود 2000 هزار تکه الماس کوچک جهت تزیین آن در اطراف الماس ستاره هزاره قرار گرفته است.

 

چهارمین جواهر گرانبهای دنیا سنجاق طاووس است که الماس هایی با وزن 120 قیراط دارد که با ارزش ترین سنجاق گل سینه دنیا محسوب می شود. در قطعه مرکزی الماسی به وزن 20 قیراط قرار دارد و 13 الماس دیگر به رنگهای زرد، صورتی، نارنجی، آبی و سبز آن را احاطه کرده است. تراشه اصلی که همان الماس آبی‌رنگ است را می‌توان از سنجاق سینه جدا کرد و به‌صورت گردنبند از آن استفاده نمود.


پنجمین مورد گوشواره های آپولو و آرتمیس که نام دیگر آنها گوشواره برگ پاییزی می باشد بعنوان گران قیمت ترین گوشواره جهان و یکی از گران قیمت ترین زیورآلات جهان شناخته شده است. اولی به رنگ مایل به آبی و دیگری به رنگ مایل به صورتی می باشد. الماس آبی رنگ آپولو و الماس صورتی رنگ آرتمیس نام دارد. با وجود رنگ‌های متفاوت این دو گوشواره اما به دلیل ظرافت خاصی که در ساخت آن به کار برده‌ شده و هم اندازه بودن آنها به صورت یک جفت گوشواره گران قیمت تبدیل شده است.

 

حال که 5 تا از گرانقیمت ترین جواهرات دنیا را با همدیگر بررسی کردیم این نکته را نیز باید بدانیم که نمونه‌های اشاره شده فقط بخشی از این زیورآلات معروف بوده و سالانه هزاران قطعه الماس و یاقوت جدید کشف می شود و تراش می‌شوند که هر کدام دارای قیمت های بسیار بالایی هستند و اگرچه اغلب ما هرگز هیچکدام از آنها را برای خود نخواهیم داشت ولی حقیقت این است که همه مردم روی کره زمین به‌نوعی وارث و صاحب این جواهرات هستند و زیبایی آن‌ها متعلق به یکایک مردم کره زمین است.

سپهر صفرزاده
1402/12/10
 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش